söndag 9 augusti 2009

Några hålor i marken




Steg upp i morse vid sextiden efter att ha vaknat där vid 5
blöt i svett..de va bara stiga upp och jag fick för mig att
efter jag läst tidningarna på nätet så skulle jag fara och titta till en del
räv eller grävlingsgryt som jag gått förbi under älgjakten tidigare
och ska ja vara ärlig så vet jag inte om det är räv eller grävling som
gjort vad...
På en sträcka av 150 meter hittade jag tre ordentliga ingångar
efter ett och samma dike.


Jag vet bara att Abbe brukar stoppa ned huvet
i ett av dem när han passerar förbi.
Så där tar jag för givet att grävlingen brukar hålla till!

Vem vet det kanske är dags att bjuda in någon som har grythund
och rensa ..om man bara visste nån....men vem kan ha?


2 kommentarer:

  1. Ja svårt att veta vad som gjort gryten...räv och grävling brukar även dela gryt med varandra!

    Grytjakt är rolig...men jobbig...mycket grävning oom man inte jagar med en "sprängare" vill säga!

    SvaraRadera
  2. PICK ME! PICK ME! PICK ME!!!! (Sigge tjatar som en galning...) Finns även en Tuke som kan vara intressant att släppa ner där.. Skarpare än mesig utställningsterrier.. Pick them. Fredag kväll? =)

    SvaraRadera

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)