onsdag 10 juni 2009

från gamla bloggen






Ryktern går... (Jakt) Publicerat torsdag 21 maj 2009 07:45

Och sprids fort......

Kollade du upp här i våras om det skulle vara något björnprov för hundar i närheten, Men det såg ut som att allt var fullbokat.

Ringde ned till killen som äger den här permobjörnen och kollade

och han tyckte att vi skulle komma ned till Nordmaling och testa..

och tanken var så oxå.....


Nu till saken...

I går afton får jag ett sms på mobilen...

"Ska du testa hundarna dina på björn ,eller är du för feg.."

Mitt svar blir Var? När ? och Vilken tid?

Jag får nummret till killen och ringer upp, anmäler både Abbe och Birk , självklart måste man testa......Om man nu får chansen här i Skellefteå....

Den 6juni får vi se hur grabbarna reagerar och hur dom uppträder mot permobilbjörnen....kan bli intressant.

Om vi då går in på rykten...De har inte satt ut någon annons, det blev klart på förmiddagen att de skulle köra ,

25 hundar + 10 reserver

Våran anmälan blev nummer ca nr.15

Efter telefonsamtalet dyker jag och gumman på telefonen.....

Hon ringer svägerskan och jag ska ringa Möller....

Då Ringer han upp i samma ärende.....

Hoppas de fick en plats de med.....håller tummarna...

Vi får höra och se.....Killen lär ju ha blivit nedringd hela gårkvällen...

Tack för tipset Micke ;)


Veckans Bäver.... (Jakt) Publicerat lördag 09 maj 2009 15:06

Alltid retar det någon......

men jag satt och lekte med kameran

och då blev det bara så.....


Lilla Entre´n....... (Jakt) Publicerat måndag 27 april 2009 11:55

De här kallar jag för affär....

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)