onsdag 20 oktober 2010

Åkte ut efter maten...

Smög ut och lutade omkull mig vid tallen där jag suttit mången gång.
Det är fuktigt i luften och vädret håller på att slå om till kallare
Det är inte många plusgrader..Har suttit här ett tag och
mörkret börjar att smyga sig på.
Kikarspanar en sista gång och får se en get komma fram i hörnet av lägdan...

Tittar länge på henne och beslutar att försöka
smyga närmare, hållet är långt och om jag kan komma så nära som
på en 100-120 mer så ska jag lägga mig ner och göra ett försök.

Geten är fortfarande ensam och visar inga tendenser på att vara orolig!
skruvar upp kikaren på max lägger mig ned och andas lugnt. Nu först
börjar man se tendenser på att att hon misstänker något....

Men ack de är för sent...
Fingret har redan börjat krama avtryckaren sakta sakta
och så kommer smällen, Allt blir vitt i kikaren på grund av mynningsflamman
försöker se om hon hoppar in i skogen men hon tippar direkt på platsen
pulsen är lugn och man känner en inre harmoni i kroppen.
De gick vägen den här gången också......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)