måndag 26 september 2011


Snacka om stolpe ut! Söndagen börjar och de är jag själv
Som står för fadäsen...
Birk tar upp nedanför berget jag börjar smyga på
och helt plötsligt har jag en ko framför mig hon står och tittar och lyssnar
åt mitt håll.
Birk skäller fortfarande men är ungefär 500-600 meter i från mig.
Kon och jag tittar på varandra en lång stund försöker se om hon är ensam
ser inga rörelser hon vrider på sig och ställer sig med bredsidan mot mig,
står där och vippar på öronen jag beslutar att ta mig ungefär tio meter framåt och står hon kvar
kommer jag att göra ett försök. ca80-100 meter lyfter Tikkan tar stöd mot en tal
memorerar var hon står siktar och kramar av skottet...




Underligt nog reagerar hon inte utan tar bara 2-3 steg fram och ställer sig stilla en kort stund..
Nu ser jag bara benen och retsamt men sakta går hon där ifrån
i lugn och ro som ingenting har hänt.
Tur i oturen visar de sig att jag på något sett lyckats träffa en tall ca 15 meter framför kon
kulan har vinklat av och slagit ned i backen ca10 meter på sidan om älgen.



Ändå imponerad av min skottplatsundersökning..
när allt ändå gick åt skogen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)