måndag 10 september 2012

Straffsparken i betsson stil

Sådan Herre sådan hund, har nog aldrig varit sämre förbered än vad jag varit inför årets älgjakt
dålig kondition på både gubbe och hundar .
Helgens jakt har varit de berömda stolpe ut óm man ska skylla på de dåliga resultatet..
 I lördags fick jag se Birk ta upp en ko som stod på andra sidan myren så någon rejäl skottchans fans de tyvärr inte.
 Såg kon långt innan Birk fick vittring på henne  han gick mycket lugnt tillväga  genade över myren
såg på honom att han fick mer och mer vittring och sakt gick han runt henne och samtidigt närmare och närmare  försvann in i skogen och jag så på henne att hon visste exakt var han var.. och till slut kom de förlösande skallet.
 Jag själv förflyttade mig ut på myren  smygande i den tjaskande mossan och ångrade för stunden att jag bytt till en  Aimpoint utan förstoring, men till slut står man där mitt på myren i skjutställning
och tänker att när Birk börjar skälla tar hon ett par steg tillbaka och jag får klart skottfällt,
väntade och väntade hållet var uppskattningsvis 100-120 meter..men de är inte ofta man får en sån här frispark.
 Birk börjar att skälla och jag står där i spänd förväntan och andas tungt och vad händer ? Kon tar lugnt 4 steg fram mot Birk och de enda jag ser är hennes bakdel och för ni som brukar se reklam på tv
så kan jag beskriva min känsla som  reklamen för betsson tror jag de är..Han som skjuter en straff i fotboll drar iväg en rökare vänder sig om och gör segerskesten men träffar ribban och sen studsar bollen i bakhuvet på målvakten och sen studsar den ut.
Med andra ord står man där med skägget i brevlådan! Det blir gångstånd upskattningsvis 500 meter och sen fast kanske i 5 minuter sen blir de tapp.. Birk tystnar och söker åt sin snopna husse.
som står där vid myrkanten med pannan i djupa veck och tänker vad håller jag på med.

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)