lördag 10 oktober 2009

Så Nära att det skulle ha blivit en dubbel

Eftermiddagsjakt på C-sidan.
Jag går med Birk och tanken var att gå
kanten på Nörd-Avan och sen västerut
Birk Är på G och utökar sökområdet för varje gång
som vi är ut han drar iväg och försvinner
och efter ett tag tycker jag mig höra en hund som skäller
åt Bövikshållet kan de va "lillebror" som är i farten?
efter ett tag släpper det med birk i hasorna
så ropar ett par passare
att det är ko och kalv som han förföljer
och att antingen var det för långt eller gick för snabbt
för att avlossa något skott.
Lika glad är man för det..de är ju på stånd man vill
att det skall skjutas för den här hunden!
Birk släpper och kommer tillbaka och jag går
vidare västerut och birk jobbar på bra och är
snart skällandes igen, nu på klart bättre mark att smyga på
jag avvaktar en stund men kan inte låta bli att avansera.
Nu ser man skuggorna mellan träden, rör mig försiktigt i sidled
Där en ko och kalv relativt öppet på ca80meter..
Jag lyfter bössan och lägger an, Men var är birk ?
Jag siktar in mig på kalven spänner fingret..
andas ut och slappnar av!

NU!
kliver kon fram och döljer kalven viker av
så jag endast får deras bakdelar i siktet.
De ökar farten och de stilla ståndet
övergår snabbt till att bli gångstånd
Birk gör allt han kan men han har inte en chans!
älgarna försvinner i hög fart med Birk i hälarna.

Husse har klantat sig igen
Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)