onsdag 30 juni 2010

Gammal är äldst

05,30 i morse var jag ute i skogen och la ett blodspår
regnet hade just avtagit efter att regnat halva natten.
Spåret blev inte långt men med flera böjar.

18.00 i afton testade jag med Birk och nog var han på rätt spår
tog det lugnt men tyvärr gick han så han tog luftvittring flertalet gånger varpå han fick ringa in spåret på nytt och hittade klöven ...här måste vi träna mer..de är klart.

For hem hämtade Abbe och han visade vem som är äldst i gamet...
Nosen i backen lugnt och fint markerade flertalet blodstänk och jobbade sig framåt
i stort sett klockrent efter spåret och klöven blev funnen
Blev imponerad över gamlingen, spåret är lagt på blöt backe och för över 12 timmar sedan.
Jag är då nöjd =)

3 kommentarer:

  1. Du är flitig du, jag skulle ha börjat spårträna med båda hundarna men har inte riktigt kommit mig för de än.

    SvaraRadera
  2. nja int så mycket som skulle behövas..

    SvaraRadera
  3. Jasså, är det så där man gör./Sture

    SvaraRadera

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)