tisdag 7 september 2010

Jaktpremiär..

Måndagen och tisdagens Jakter har gått över förväntan .
Gubbarna har varit på bra humör. ( även jag själv)
Abbe och Birk har haft ståndskall på älg och det har blivit skjutit en kalv på ett bra ståndarbete av Abbe tyvärr inte av mig själv men av en annan mycket god skytt.

Det har varit nära flera gånger att även mitt avtryckarfinger har fått krökas
men tyvärr...

Alexander fick vara med och gå på idag Abbe var i trångskogen med någon älg
och enligt gps:n var de under 100 meter kvar till Abbe där han stod och skällde
fick se en skymt av både hunden och älgen men mer blev de inte för än de släppte och blev gångstånd...

Tror jag fått en taggad son som kommer att göra allt för att ta över..och ge pappa platsen
i tornet om några år..vem vet...

Resultatet för laget blev 4 kalvar och 1 pinntjur...inte en dålig premiär vill säga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)