lördag 11 februari 2012

Mannen på taket.... Byfånen... Eller att Facetimea med Brorsan




Idag har vi blida här i Norrland och jag fick för mig att ta bort snön från altantaket
och komplicerad som man är tar man snöskoveln och stegen med sig upp .
Brukar lägga ut stegen för att fördela tyngden över hela plasttaket så att säga.

När jag står där på knä och skottar ringer brorsan...och nu för tiden när brorsan ringer är de ju cyberspace och de sista som gäller...alltså Facetime dvs att man vi ser varandra samtidigt som vi pratar. Vad gör man då när man står där på altantaket ?

Jo jag lutar omkull mig och pratar om väder och vind och familjerna och dittan och dattan.. och där ligger man i godan ro....
Pratar bort X antal minuter när jag får se grannen i bakgrunden av telefonen stå på bron sin och titta på mig med orolig blick inser då de fatala att tanten tror nog minsann att jag gått och fått värsta infarkten där jag ligger !

Så ropar hon försiktig lever du!
Och jag smäller sönder och förstår hur tokigt de hela ser ut...Tecknar åt henne att jag pratar i telefon och man ser på henne att hon förstått och går in till sig....
Beskriver läget för min bror och han smäller sönder och ger mig kommentarer.

I Norrland för i tin så gick man o prata med sig själv blev man kallad byfåne...
Nu sitter du på ett altantak och pratar för dig själv undrar vad grannarna ska tycka om dig.
Jag själv tror int jag vill veta....men altantaket blev skottat så nu får de komma en meter till.



1 kommentar:

  1. Underbart !!!!

    Trevlig helg
    /Stig Lundgren
    Byske (havet)

    SvaraRadera

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)