måndag 21 september 2015

Så Var helgens bravader över..


Lördagens jakt var väl lite värre än vad man önskat men de gick förvånansvärt bra.

Det var mycket tur i oturen för dagen. Samuel sköt på en kviga som Jack, Tåme VVOs  bästa och tjurigaste hund förföljde och träffarna satt högt och kvigan höll god fart efter skotten tyvärr för vår del blev de ingen sårlega men ett eftersök var nu ett måste.
Jag han ju aldrig släppa Birk så jag åkte upp och hittade rikligt med blod och han sökte bra utan att dra speciellt mycket, började tvivla på honom efter drygt 7-800 meter men de visar sig att han har allt under kontroll fann blod och lät honom hållas.



Nu får jag meddelande på mobilen att Patrik skjutit kvigan inne på Tåme som Jack legat efter och att den var påskjuten. var då beredd att avsluta spårningen men jag tänkte att Birk jobbar så bra att han måste bara få fortsätta. tog luftvittring flera gånger men sen såg jag honom vara inne på rätt spår
och mot slutet så övertygande han mig att Han har rätt och jag hade fel som tvivlade.


Får vara nöjd över Birks arbete över 2 km spårning och uppdraget slutfört
och som tur var för oss, fixade Patrik så kvigan inte behövde plågas någon längre stund.



Så Slutet gott allt gott för älgen..
Eller?


 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)