måndag 10 april 2017

Årets baksmälla...


Ja då var de dags för årets praktvurpa och den gick av stapeln i lördagskväll
efter ha hämtat Alexander och Angelica i staaan så parkerade jag bilen i garaget

Och ska man nu så här i efterhand berätta om väderläget så har det varit plusgrader
i stort sett hela veckan utom idag, så de var halkigt redan då jag gick till bilen.

Nu under kvällen så var de ett litet snöfall som i Södra sverige skulle räknas som
katastrof och kaos på gränsen till orkanväderstyrkor dvs de hade kommit ca en halv decimeter
med denna underbara vita supstans som vi kallar snö, som täckte gården.

Hinner inte mer än tänka tanken på att nu får jag ta de försiktigt och så tar man första steget
så gör man en dubbel saltov med dubbel skruv och ligger där i mörkret och kvider.





Vaknar väl inte riktigt till förrän jag står inne och tittar mig likblek i spegeln nere på toaletten
och tänker vad hände och jag fick riktigt fokusera på att vem skjutsade jag och hur tog jag mig hem
och var de jag som var ute och partajade..

Nu var de bara att vänta! Börjar jag må illa och spyr har jag hjärnskakning och måste ringa
men inte bra att jag fick en minnesförlust men jag avvaktar kollar om jag ser klart eller dubbelt
men de är lugnt ser minst sex fingrar på varje hand så de är lugnt..
Dricker lite vatten och sätter mig framför tvn och tittar ja de är nog ingen fara..
Gör som vanligt somnar gott i ett reklaminslag

Söndag Morgon ohhh vilken baksmälla huvudet känns tungt och ett hattnummer på 70 ungefär
man vet riktigt att man lever..


 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)