torsdag 11 juni 2009

Björnprov 09-06-06


Vad säger man relativt nöjd med
tillställningen, nu har man fått
ett humm om hur hundarna funkar.

Vad vi vet nu är att Abbe är inte
sugen på att jaga björn
det gjorde han klart för oss...
utan krusiduller markerade han
att jag är inte sugen...
så det är nog älg som gäller för den killen.

Birk däremot skällde bra och blev godkänd
minuspoängen var att han stod lite för långt ifrån
för att domaren skulle vara nöjd och inkallningen
fortsatte bara att skälla och gav sig inte fast
husse ropade och försökte få honom därifrån

om vi återgår till Abbe frågade domaren mig..
- den här killen har träffat björn förr?
för det syns att han har mycket stor respekt för björnen.
mitt svar blev - ja när han var ung.

Själv blev jag förvånad trodde annat om honom.
Men nu vet jag , han är och förblir älghund och inget annat

Birk däremot fick beröm av domaren och tyckte att det var ett
bra första björnmöte , så där finns det hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)