tisdag 26 oktober 2010

Lite lätt irriterad...

Åkte ut för att sätta ut mig i afton på rådjurspass
men när jag kom dit hann just någon annan före ,
bestämde mig då för att passa vid en annan ängskant.

Smög ut och satte mig för att lyssna på tystnaden
efter ha suttit där en kvart, 20 minuter kommer
det en bil på vägen gamla E4:an...saktar in och kör därifrån...

Men jag tycker mig höra att han kör på grusvägen bakom mig.
Till saken hör ju att han måste sett att jag parkerat bilen där
så han måste ju förstå att jag sitter där någonstans.

Mitt pass för kvällen som jag valt är på norra sidan om Vivvis
mitt mellan ladan och skjutkojan som Axel byggde en gång för mycket länge sedan.

Tror du int att han kommer smygandes och sätter sig i tornet nu sitter vi två jägare med
30 meters mellanrum ....Visst i helvete måste man ändå fatta att om någon har lämnat bilen i närheten , att man är ute och passar någonstans.
Och om jag valt att sitta i tornet har han då satt sig i knät på mig...eller vad...

Han ser mig inte där jag suttit i skräddarställning tyst och stilla och väntat i snart en halvtimme.

Jag sitter kvar en stund och beslutar mig för att de är en jägare för mycket på stället
reser mig sakta går upp på vägen och åker hem.
Lite elak känner jag mig........tror inte ens han såg mig när jag gick...

3 kommentarer:

  1. Jag begrep nog inte riktigt.. Är ni flera som jagar småvilt på samma mark? Här är småviltsjakten endast markägarens, det är bara älgjakten vi har gemensamt.

    SvaraRadera
  2. vi arrenderar även småviltsjakten på marken så de är inte så konstigt...

    SvaraRadera
  3. Aha, ja då kan det bli krångligt förstås.
    Då förstår jag frustrationen

    SvaraRadera

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)