lördag 2 oktober 2010

Phuuu vilken tur man har.....


Klockan ringer och man snozar inte bara en utan säkert 4 gånger....
slår av eländet och tänker att ja sover ut i stället.
Till slut rullar man ur sängen och masar sig upp drar på sig jakt kläderna
tar fram 222an och går ut till bilen de är redan halvljust ute och man skulle
ha suttit ute för en dryg timme sen, men bättre sent en aldrig.

Kommer fram parkerar bilen går ut lägger mig på pass...det är stilla lugnt ute
ingenting finns ute. Har legat där säkert inte mer än en 15- 20 minuter
så kliver det fram en get med kid vid kanten på lägdan hållet är ungefär
120-150 meter så det borde inte vara någon match kikar ordentligt
får upp bredsidan på kidet och kramar av...skottet ekar och de som händer är att..
rådjuren hoppar till springer ut på lägdan ett 20tal meter och ställer sig för att
lyssna och övervaka området...dom står där spända på vad som kommer att hända nu..
ett tecken på att jag bommade men jag har redan ett nytt skott i loppet och korset på
på bogen svär tyst för mig själv...hur i h-vete..kan man bomma?
Andra skottet kommer och nu markerar den träff kastar iväg och springer över diket in i riset på andra sidan skogen....nu blir det eftersök... och efter att nästan ha gett upp och vara på väg
att hämta en spårhund hittar jag honom...liggandes och trycka fick avliva stackarn...
men nu hänger den förste på väggen
blir nog en sväng förbi skjutbanan innan nästa ska skjutas...

1 kommentar:

 De är klart att änglar finns, Här är mitt yngsta, Ella =)